Alla inlägg den 1 april 2010

Av Therese Karlsson - 1 april 2010 18:26

Det har varit ett riktigt aprillaväder denna dag med ordentliga regnskurar men däremellan sken solen alldeles helt fantastiskt härligt!!! Det var till och med så att det värmde lite granna på kinderna när man var ute vid last bryggan på "bunkern" för att köra ut tomgods. Jag kunde höra några bilar komma dunkandes förbi och jag måste säga att jag tycker det är ytterligare en hint om att våren är på G!


Tänk, när bilarna kommer och dunkar musik längs ströget varv efter varv efter varv (ströget är ju inte direkt så långt i vår lilla by så man hinner med ganska många vändor innan man ger upp), förbi glasskiosken där brudarna sitter med solglasögonen på och glass i handen för att spana in strögarna, då är det inte längre bara vår utan SOMMAR!! 


Ja, nu är det ju inte bara grabbarna som strögar och brudarna som spanar in. Jag måste erkänna att jag själv både har varit strögaren och spanaren. Tänk, 18 år fyllda och körkortet i fickan. Då åkte vi några stycken härliga tjejer i bilen bort och fram längs gatan och dunkade musik i bilen. Vi turades om att köra och även med att betala för bensinen. Det var kanske inte så mkt klirr i kassan då så man turades om att tanka upp en tjuga eller två och så fortsatte man igen, att just ströga. Eller nockså tog man ett promenad längs just strögargatan för att sluta vid kiosken bakom ICA. Med en glass i handen och solbrillorna på kunde vi sitta i flera timmar och spana in just grabbarna som strögade varv efter varv efter varv och dunkade musik i sina bilar.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards