Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Fantastiskt!

Av Therese Karlsson - 22 juni 2010 11:01

Klart att jag inte kan låta bli att le nu! Just nu känns livet helt fantastiskt. Visst är jag trött och lite sliten i kroppen men vad gör det när solen lyser och jag kan sätta mig en stund och vila precis när jag vill. Pyssla lite och vila lite till. Det är så mina dagar ser ut och visst märks det skillnad på kroppen nu mot när jag jobbade för fullt. Dessutom kan jag och faxe passa på att njuta av det fina vädret nu i lugn och ro. Jag i en solstol och han i skuggan under den.

Inte tyckte jag att det gick så där jätte stor nöd på mig då, när jag jobbade fullt, även om jag kroknade fortare på dagen och märkte skillnad på orken. Men nu, när jag har ngt att jämföra med så märks det både på humöret och orken i kroppen att jag nog var ganska slut innan! Dessutom är det skönt att även orka göra ngt här hemma emellanåt. Förut hade jag ju ingen ork över alls utan ville mest sova och vila när jag kom hem från jobbet. Nu får jag något litet gjort varje dag och det känns väldigt skönt! Fina sambon har ju fått dra ett stort lass här hemma nu ett bra tag så det är skönt att hankan få lite "avlastning" och kan hinna göra något som han tycker är kul ibland. istället för alla måsten!


Hans deffinition om kul är bla att sitta i skogen och vaka gris så det passade han och några jakt kompisar på att göra i natt. Även om de inte hade ngn jakt lycka så märktes det när han kom hem inatt att han var nöjd ändå! Skönt för det var han som sagt värd!

Jag har precis kommit hem från ett rutin besök på MVC och kan ni tänka er att jag har och har haft, ända fram till nu, en sådan tur! Allt såg jätte bra ut. Min mage hade växt tre cm till så nu hade jag hoppat upp över medelsträcket på skalan. Helt sjukt att min mage trots allt räknas som stor nu! jag tycker ju inte att jag har märkt ngn skillnad på omfånget sedan jag var där sist för 14 dagar sedan. vågen visade, det lite behagliga, ett kg plus mot sist och blodtrycket var bara bra. förra gången behövde jag inte gå till labb eftersom att jag legat så bra i värdena den sist tiden men efter som jag slapp sist så fick jag sota för det den här gången. Jag säger sota bara för att det är så sjukt tråkigt att sitta där och vänta på att få komma in och ta proverna ngn gång. Det känns som en evighet att bara sitta där och lyssna på alla andra som sitter där och hostar och håller på med gudvetvad för läten! Kanske retar jag mig på de där ljuden lite extra bara för att jag mår så bra! Så nu är det bara att vänta och se vad proverna visar. Är det ngt negativt så ringer barnmorskan imorgon. Har jag förresten talat om att jag nog har sveriges bästa barnmorska också! hon är helt fantastisk! Inget är konstigt och hon är så lätt att ha att göra med så det är inte klokt. Vi brukar skratta oss igenom mötena. Hepp, nu är det hög tid för mig att gå ut och sätta mig med min bok en stund i solen. Eller ja, kanske inte solen för jag orkar så korta stunder i den utan det får nog bli skuggan ist! Där gör det ju heller inget om jag skulle råka slumra till en stund. Imorgon skall jag åka och jobba några timmar. Det skall bli riktigt kul att träffa alla igen och känna lite på pulsen i kassan. Midsommar närmar sig ju med stormsteg så det blir nog fullt upp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards