Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Therese Karlsson - 9 juni 2010 10:02

Så vad har då hänt de sista veckorna då?!?! Ganska mycket faktiskt! Två veckor utan dator känns som en evighet men nu fungerar äntligen allting igen så jag kan hänga med i min omvärlds nyheter!


Här hemma har vi som vanligt varit ute på våra promenader med lille faxen och den sista tiden har det varit ganska varmt så så fort vi släpper lös honom i trädgården så springer han raka vägen till vattenposten och vill dricka vatten direkt ur kranen.
  
För att sedan lägga sig i skuggan och vila sig en stund.


   
Men för bara någon vecka sedan, innan värmen kom ordentligt, så följde han sin vanliga rutin att istället springa raka vägen och sätta sig bakom garaget och spana ut över åholmarna. Det kan ju hända att han kunde få se ett rådjur eller två och det vill han ju inte missa.
    
Sedan var det bara att springa och lägga sig i skuggan utanför köksdörren igen. Där har han ju koll på oss och vad vi gör.
      
Vi har rensat ogräs i massor och andreas har vänt upp och ner på det sista STORA landet så att vi kunde så gräs där. Jag tog mig an det lilla landet ist och rensade upp ordentligt! Har jag någonsin sagt att jag hatar att rensa ogräs??! :-)
   Men efteråt blev det riktigt bra med nya plantor av smultron och rabarber. har jag förresten någonsin sagt att jag älskar rabarber?!?!?
  
Dessutom har vi ju så klart haft besök av Cola och svärföräldrarna. Så då har det blivit en hel del bus!
   Dessutom är det ju sjukt roligt när husse kommer hem från jobbet och vill leka en stund.
  
Sedan har vi hunnit med en tripp till stugan där vi bland annat har övat på viltspår. Den här gången var det ganska svåra förhållanden. När vi lade spåret på morgonen sken solen och vädret såg riktigt lovande ut. Men bara en stund senare öppnade sig himlen och det fullkomligt vräkte ner regn. Så några timmar och otaliga skurar senare gjorde vi ett frest. Det var hur roligt som helst att se att bägge hundarna sedan redde ut det ändå och hittade klöven! Själv sprang jag efter i skogen med kameran (som vanligt) och såg därför inte riktigt upp och missade ett dike som jag dök ner i. Jag lyckades dock på något sätt rädda kameran och hålla upp den i luften så att den inte skulle bli blöt. Tur för mig att det inte var någon annan som hade kamera med sig i det läget för det såg nog rätt roligt ut för andra men troligtvis ganska förnedrande för mig :-)
    


Dessutom var vi inbokade på en helg i härliga Falkenberg. Så i lördags morse åkte vi dit för att klä upp oss lite granna och bo på hotell.
  
Ser ni den lilla kulan nu??! 30 veckor har vi klarat av på detta kort och det går rasande fort mot mitten av Augusti när lilla pyret Agduhr skall titta ut! Hur som helst så var vi ju så klart uppklädda av en anledning! Det vankades bröllop och snacka om att brudparet hade tur med vädret för det var helt strålande fantastiskt.
  
Brudparet var så klart jötte vackra och bjöd oss senare på en super härlig kväll i hemvärnsgården! Grattis, grattis till er!
  
Faxe hade vi lämnat i stugan hos svärmor denna varma och härliga helg som vi var bortresta.  Där kunde han svalka sig i sjön och busa med Cola i dagarna tre innan vi kom och hämtade upp honom på söndagen!
   
  
Det var inte så svårt att få i faxe i vattnet direkt. vi kastade i en kotte och han slängde sig handlöst i för att hämta den igen. APPORT!!!
  
  
En gång till och en gång till och en gång till.......
     
  
Sedan var det en trött och väldigt blöt liten spanarhund som hade koll ut över sjön på andra båtar och människor som rörde sig runt vid bryggan!
       
Tack till Louise som tog hand om vårt lilla hjärta så vi kunde åka bort ett litet tag själva, Andreas och jag! Det här var några veckor i bilder! Nu är det hög tid att ta på mig gummistövlarna och ge mig ut i skogen och lägga ett nytt viltspår till Faxen. Sedan är det raka vägen in i duschen för att göra mig redo att åka in till byn på massage och sedan raka vägen på föräldragruppsträff. Fina farmor skall ha Faxe under tiden! så spåret får vi gå ikväll någon gång. Hoppas det inte kommer allt för mkt regn nu bara när det får ligga så många timmar!  

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards