Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Therese Karlsson - 5 oktober 2009 20:06

Igår blev äntligen skörden färdig på gården! Så himla skönt att de sista potatisarna är uppe. Mams, paps, lilleman och Sara slet fram tills det blev mörkt men nu så är det en sak mindre att tänka på!

  


Jag följde med Andreas och Faxen ut på ett släpp. Andreas hade ingen bössa med sig utan det var mest för att Faxen skulle få jobba lite. Jag tog med mig kameran i hopp om att fånga Faxe in action. Tänk om man kunde få ett kort när han driver rådjur! Hur snyggt kunde inte det bli?!?

  

Vi började gå och gå och gå och gå...... Vi såg färsk spillning från älg men verkligen inga djur! Rätt som det var så gick vi rakt in under mörka moln och det började regna. Jag stoppade kameran innanför tröjan ihop om att det skulle slut lika fort som det började. Men icke det tilltog och jag sade till att jag nog får springa till bilen så den inte blir förstörd. Det övergick i hagel och vi hade ändå nästan gått färdigt den tur vi skulle ta så jag tänkte att jag inte skulle missa något mer. När jag väntat en liten stund ringde jag Andreas för att se om de ville bli hämtade. Då var Faxe mitt i ett drev. ATTANS och TYPISKT! Det handlade kanske om fem minuter efter att jag hade gått så hade Faxe fått nys om rådjur och satte efter. Vilken miss! Men inte så mycket att göra åt tyvärr.  När de senare dök upp längs md skogskanten så kunde jag se en stor älg springa över ett fält nästan bakom dem. Denna missade de och tur var väl kanske det med tanke på att det är älgjakts premiär på måndag! Den kan behöva lite lugn och ro innan det är dags. Men samtidigt synd. Skulle vara kul att se hur Faxen beter sig vid närkontakt av älg. Vi tror att han har lite ställande egenskaper i sig och det skulle vara kul att se om vi har rätt. Men det kommer bättre mer lämpligare tillfällen får vi tro! 

  


Jag gick morgonpromenaden med Faxe idag och sedan fick han ligga själv en stund tills mamma kom och hämtade honom. Andreas skulle jobba över ett par timmar och jag slutade inte förrän sex så lite hjälp där var perfekt. Det var ingen dålig hjälp vi fick förresten. Sara hade tagit honom på en ordentlig promenad. De hade varit ute i 1,5 timmar. Dessutom blev han upphämtad av svärmor och Cola lite senare så då blev det bus i trädgården innan Andreas kom hem och de gick en liten promenad för kvällen. Efter all motion vid släppet igår och med allt promenerande och bus idag så är han VÄLDIGT trött nu! När Andreas stack iväg tll badminton spelandet nu ikväll så vankade Faxen lite av och an och pep lite och tryckte upp näsan mot dörren. När jag släpte ut honom så gick han omkring och pep och nosade och jag tror att han saknade och letade efter Cola, för efter en liten runda på tomten kom han in igen och lade sig i Faxesoffan och somnade direkt. Jag hör honom andas tungt och snarka!

  


Tack till gulliga Sara för promenaden och mamma som hämtade honom. Super snällt av dej söta Louise som kom och hälsade på med Cola och dessutom hade god paj med dej! Puss och kram på er alla! Det var allt guld värt!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards