Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Hur kan man vara annat?!?!

Av Therese Karlsson - 16 maj 2011 11:35

Ja, herregud!! Jag var tvungen att gå och lägga mig en stund och vila när vi kommit hem från Tånga hed i igår. När alla åkt härifrån och hem till sitt och vi hade packat upp och gjort i ordning så bäddade jag ner mig en stund. Helt slut i både kropp och knopp! Men vilken helg vi varit med om. Hur roligt som helst att träffa alla härliga människor. Både nya och gamla bekanta! Det är allt lite mysigt det här med hund utställning trots allt. De flesta tar in och välkomnar nykomlingar som vi och det har blivit mycket skratt, prat och så mycket hundspan så klart. Det finns ju så många vackra individer att titta på. Hur de rör sig, pälsens färg och form, hundens uttryck…… Och så har vi ju ställt ut Faxen också så klart!!!


Visst har det gått bra och jag är sjukt lycklig och stolt. Vi slogs mot sju andra fantastiska hanar i vår grupp bägge dagarna så det var stenhårt. Men det jag märker är att varken jag eller Faxen är några hejjare på detta egentligen.  Jag är inte direkt säker på att Faxe tycker att detta var ngn hitt och inte jag heller. Det är ju så att när jag ger mig ut på ngt nytt så vill jag veta och kunna det annars blir jag nervös vilket jag verkligen inte gillar!!! När jag blir nervös så blir ju Faxen det också och så börjar han prata vilket gör mig ännu lite mer skakig vilket gör att Faxen ifrågasätter ännu mer och så håller det på! Han känner av att han måste prestera ngt men vet inte vad och jag kan inte riktigt guida honom rätt heller vilket gör att han tittar på mig, lägger huvudet på sne och frågar vad det är vi sysslar med. Självag andas jag lite häftigare och försöker bita ihop och göra så gott det går. Klart är att det nog hade gått mycket bättre med en annan mer van handler som inte blir nervös utan kan visa honom vad som skall ske med en fast hand. Hur som helst så är jag som sagt nöjd, lycklig och stolt. Vi har tagit oss igenom tre utställningar på två helger vilket jag måste berömma Faxen för att han dock har klarat sig att ta sig igenom. Dock med protest i ringen men vad gör det. Jag har ju min fina Faxe med hem och det var ju för sällskapet, jakten och spåret vi skaffade honom och där har vi verkligen fått en fullpoängare på alla vis! På lördagens tävling åkte vi ur ringen med blått band och Very good och en hel del fina ord på pränt.


På söndagen slog vi fyra andra fantastiska hanar och mitt hjärta sväller över av lycka och stolthet. Tänk att vi nybörjare som nu endast har gjort fem utställningar ( tre stycken i år, larv för två år sedan och så vår Bis valp placering på Tånga hed) på 3,5 år lyckade med detta! Däremot så inbillar jag mig att Faxen snackade sig ur ett HP! Han tyckte inte att han behövde detta ;-) De log lite mot mig och min pratkvarn när de delade ut rosetter till de andra tre och sade att de inte kunde ge oss ngt den här gången. Äsch!!! Vad gör väll det! Vi kom ju trots allt på en fjärde plats och fick även här hemskt fina ord med oss hem att lägga till handlingarna! så visst är jag nöjd! JÄTTE NÖJD!! Vi har ju inte tränat på alla dessa moment under lång tid utan började ju för ca en månad sedan skulle jag tro. Vi hade ju inte riktigt den tiden på oss att vänja mig och Faxen in i vad detta innebär. Ja, så kan det gå.....


Summan av kardemumman är ändå, Ett Excellent, ett very good och en fjärde placering på dessa två helger! FANTASTISKT! Hur kan man vara annat än nöjd när man kommer som nybörjare, nästintill utan förhoppningar alls!!! Han är allt en liten goding trots allt vår lille fine Faxeman! 

Den övriga fina kritiken som vi fick på papper lyder så här;

Välmusklad hane av bra typ.
Bra huvud, bra bett och bra mörka ögon.
Kort stark rygg.
Tillräkliga vinklar utan päls.

Mycket god balans.

Välformat huvud.

Mycket god hals och överlinje.

Samlad kropp.

Normalt vinklad.

Mycket bra päls, färg och rörelser i sin helhet.

Bra storlek och proportioner.

Bra öron, ögon, bett

Bra temperament!


Tack alla som hjälpt till, stöttat och supportat! Kärlek till er som faktiskt har trott på den här nervösa virrepannan med lite förhöga prestationskrav och hennes fantastiska hund men nu lägger vi nog ner utställningskarriären. I fortsättningen satsar vi nog på djur och natur ist för det är ju ganska uppenbart att vi båda älskar det lite mer och känner oss mer hemma där! :-)


Åh förresten,,,, korten tog min lilla Sara återigen. Hon är en riktig lite paparazzi när hon kommer igång! :-)


                             

              

 
 
Sara

Sara

16 maj 2011 11:58

Tack själv för att man fick följa me på erat äventyr å hjälpa till å ta lite minnen :D (kort) hehe för de e ju va de kommer att vara ett äventyr man aldrig vill glömma. han e ju så fantastisk lilla faxe mitt lilla hjärta ja lånar av er :D hehe. han e så underbar å så söt! <3 men e de så att du ändrar dig om hund utställningar så hakar ja gärna på å hjälper till :D de kan du räkna me. för ja tyckte de var sjukt kul att få följa me :D tack ännu en gång underbara du!! <3 <3 <3 <3

http://Saras-blogg.bloggplatsen.se

 
Kristina Josefsson

Kristina Josefsson

16 maj 2011 12:02

Tycker ni gjorde en jätte fin insats och tycker verkligen inte att ni ska lägga detta på hyllan. Någon eller några utställningar per år är väl en kul grej att fortsätta med, och vi får ju träffa dig, Faxe och din mycket trevliga familj :)

http://www.irishbushmills.se

 
Christina

Christina

16 maj 2011 12:48

Bra jobbat. Du vet ju sen tidigare att jag gillar din vovve :))
Hörde förresten att en av Gandalfs avkommor, Loppans helsyster också varit där i helgen. Jag vet inte alls hur det gick för henne. Men får väl höra av Camilla så småningom.
Ha det bra!
Kram

http://www.maweickstars.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards