Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Therese Karlsson - 10 maj 2011 14:51

 

Det går så fort! På bara någon sekund kan allt vara över. På bara någon sekund kan någon lämna oss för att aldrig komma tillbaka. En olycka sker så lätt och så snabbt som just på bara någon sekund. Min pappa fyllde 60 år i slutet på november förra året men för fem år sedan höll det på att gå illa. På bara någon sekund höll vår värd på att rasa samman. Det var precis i början på vårbruket och en jordbruksolycka drabbade honom mitt i stressen. Det är stora tunga maskiner vi talar om och hade det inte varit för hans kunskaper inom sjukvård, som han fått i hemvärnets regi, så hade jag inte haft någon pappa mer. Det gick så där snabbt, på bara någon sekund.


Det blev en lång väg tillbaka och man märkte verkligen vilka som fanns där för oss i familjen och det finns många vänner och släktingar att tacka! Det är idag på pricken fem år sedan men vi firade i söndags när alla var lediga! Vi samlades i mina föräldrars trädgård under äppelträdet och njöt av ett fantastiskt väder och en mysig stund tillsammans!


 


Det kanske låter konstigt att fira en olycka men det är inte det som vi direkt firar heller. Vi firar att allt gick bra och att vi fick fortsätta vara en familj. Vi firar livet, lycka och kärlek! Vi enades som familj och visst var det tufft men vi klarade det tillsammans och med lite hjälp. Visst är väl det något som är värt att fira?!?! Jag har ju världens bästa familj. Så tycker säkert de flesta och jag är verkligen inget undantag. Jag älskar er allihop och är så glad för att ni finns i mitt liv. Jag är så glad att vi, de där sekunderna till trots, fortfarande har varandra!!!!


  

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards