Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Therese Karlsson - 18 oktober 2010 10:47

Vinden fullkomligt viner utanför fönstret. Löven fladdrar runt i små orkan liknande virvlar längs med marken. På väderleks rapporten i morses så sade de att det skulle bli blåsigt idag. Det är ju inte alltid metrologerna lyckas träffa rätt. Men den här gången blev det visst som de sagt. De hotade med regn i dag på nätets rapport, redan på morgonen, så vi tog på oss reflex västar och gick vår morgon promenad redan innan solen gått upp. Hugo, Faxe och Jag. Det var ju inget större fel på temperaturen direkt så varför inte. Nu verkar det dock som om nätets metrologer fick fel för än har jag inte sett några droppar. Så kan det gå men jag tror att vi håller oss inomhus till största delen av den här dagen. 


Tänk här tappade jag tråden lite. Vet inte riktigt vart jag var på gång med detta. Det är nog bara en sådan dag helt enkelt. Så där lite slött liksom. Tankarna fladdrar iväg och jag känner ingen riktig lust att fokusera. Inte på något alls faktiskt. Jag tror jag skyller på vädret den här gången för det är verkligen inte så speciellt inspererande. Jag blev så sugen på att baka en kladdkaka förut. Det är precis det suget jag vill bli av med nu så jag har bestämt mig för att gå på diet. Cambridge är det som gäller för hela slanten och till det är jag väldigt motiverad. Se där, lite positivitet helt plötsligt! ;-) Härligt! Det är tur att jag har mina solstrålar här hemma som förgyller mina dagar! Kanske jag borde passa på att sova middag lite middag idag tillsammans med Hugo. Tycker nästan att det verkar som om jag skulle kunna behöva det. Eller kanske dra på sig mys kläder och bädda in kroppen i en stor härligt mjuk och varm filt och slappa lite framför en film eller nått. Hälla upp en stor skål ostbågar... Nej just det ja, inga sådana förstås. Hahaha, det skall nog bli människa av mig idag med. Är nog bara väldigt trög startad. I väntan på att komma igång sänker jag ytterligare en liter vatten och en alldeles förträfflig soppa doftandes av choklad och mint....Det ni mina vänner!!! Det ni!!!!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards