Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Therese Karlsson - 9 augusti 2011 09:05

Rågfälten lyser gyllengula nu! Här och där ser man små färgklickar av blåklint. Vinden är svag men lite kylig! Den här morgonen är det bara Faxe och jag som far längs vägen! Mannen i mitt liv och vår son har farit till stan och hälsat på där. Trädgårdsmästare Nippe skall instaleras och Hugo skall få mysa med sin farmor och farfar! Cola är någonstans i slutet av sitt höglöp så Faxe och jag stannar hemma. Det fick bli en cykeltur istället för promenad den här morgonen. Nu är det en liten gnyende, och ibland ylandes, vovve med trötta ben som ligger vid mina fötter! Så där som han brukar göra! Själv har jag tänkt att göra ett röj här hemma och sedan fara till byn för att göra lite ärenden. Då tar jag med mig Faxen och går en sväng. Tror jag skall besöka byns hundrastgård och kanske ringa mina vänner med hund och se om den är på lite vovvebus i deras trädgård på den där bakgatan vid torget! 


Vi kör utröttningsmetoden här hemma för fulla muggar nu och det verkar hjälpa. Trots höglöp x2 här hemma så har han hållit sig lugn och sovit på nätterna till vår stora förtjusning. För tillfället är han trött i kropp men efter en stund i byn blir han även trött i sin knopp! Det bästa hade varit om vi hade kunnat dra ett spår nu för att riktigt trötta ut men vi har prövat det förr när tikarna löper. Av någon konstig anledning brukar spåren alltid dra neråt gården till. Inte för att jag har lagt det däråt utan för att andra dofter än klöv och blod lockar mer :-) Nepp, byn it is och sedan får vi se hur eftermiddagen ter sig. Kanske passar på att hälsa på hos andra vänner som nyss fått nyckeln till sitt nya hem när vi ändå är inne. Renoveringen är i full gång och det är så sjukt spännande att följa och se hur det blir.  Skulle tro att det blir en långpromenad eller ytterligare en cykeltur ikväll. Måste ju hålla konditionen uppe för snart drar jaktsäsongen igång. 


Men först är det dags att dra igång damsugarvalsen och leta fram dammtrasan för på fredag har vi huset fullt av stora och små som skall fira Hugos ett årsdag!!! Nu vet vi hur många som kommer och jag kan börja förbereda. Önskar mig även bra väder denna dag. Ett partytält vore att föredra både för att få skugga eller skydd för regn men det vi köpte till midsommar visade sig vara rena skräpet och är reklamerat tyvärr. Så nu håller vi tummarna för lagom dos av sol och moln för visst vore det roligast att ha ett barnkalas utomhus!!?!? Men nu, på med dansskorna så huset blänker och vi kan få göra ngt roligare än att städa av den här dagen! :-)

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards