Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Therese Karlsson - 7 augusti 2011 11:23

Vi hade tur igår!! Trots regnskurar så hann vi med att tvätta husen! Ja, inte hela husen men allt det vita på lillstuga, garage och hus är nu skinande vitt igen. Åtminstonde om man ser det på håll. Då ser det nästan nymålat ut men om man kommer närmare så ser man skavankerna. Det får bli till att måla på lite ny färg. Förhoppningsvis hinner vi det innan sommaren är över. Så är planen iaf! Min mor kom upp hit igår och var barnvakt åt Hugo medan jag, Andreas och svärfar skrubbade och spolade! Skönt att det är klart! Hugo fick bada i sin pool mellan skurarna för då sken solen så fantastiskt. Det har blivit mycket poolbadande den här sommaren. Dessutom ett litet provdopp i sjön vid stugan med flytvästen på! Lite för kallt för unge herrns smak. Tror bestämt att han brås på mamma. Hugo var förmodligen fisk i sitt förra liv och när han bada i den varma poolen vill han sällan gå upp! Jag å andra sidan trivs väldig bra med att sitta vid kanten och se på. Däremot har vi även gjort ett par besök på byns utomhusbad. Ett egentligen helt suvveränt bad men jag saknar en pool till de här riktigt små så att de kan sitta på botten och plaska. Men, men!!! Nästa år blir vi förmodligen flitiga besökare där. 


Hur som helst! Sommardagarna går så fort nu! andreas och jag har sex veckor ledigt tillsammans. Det är en sådan lyx att kunna ha det på detta vis så nu njuter vi. Vi har haft besök i dagarna fyra av Världens finaste Bryn och hans stor och lill husse! Så himla kul att se dem alla tre igen. Vilken fin och lovande hund Bryn börjar bli! Men hur kan det bli ngt annat med det jobb som läggs ner på honom och han börjar bli en fena på både sök och lydnad! Hoppas vi ses snart igen och lycka till med era framtida planer och projekt! :-)


Projekt ja!!! Vi har som sagt haft ett par stycken själva att beta av. De åtta jordgubbslandsrutorna har rensats ur och halverats och nu står det en ny och fin sandlåda där ist. En förtidig födelsedagspresent från mormor och morfar till Hugo! Gungorna flyttas snart dit dssutom! Vi spårar på med Faxe och han sköter sig riktigt bra! Så roligt att se att han tycker att det är så kul! framöver skall fler land rensas och göras i ordning och huset behöver en genomkörare på insidan också. Mormin började lite smått med det när Hugo sov igår! Så ovärderligt med hjälp! I eftermiddag snor jag åt mig lite egentid och tar Faxe med mig till skogen för att plocka svamp! Hoppas på lite tur där. Jag har inte hunnit ut på ngn egen riktig svamprunda än i år så det skall bli lite mysigt! Hoppas på att regnet hinner ta slut i molnen tills dess bara! :-) 


De närmaste dagarna är det aktivering för Faxe på hög nivå som gäller. Nu har mor och fars tik förmodligen gått i höglöp. Det berättade faxe för oss tidigt imorses. Troligtvis är även deras granntik på g dessutom. Andra gånger har vi skickat iväg Faxen på kollo till Cola under dessa dagar men nu är även hon i höglöp så han får stanna hemma med oss och så hoppas vi på att utröttningsmetoden hjälper. Stackras liten kille. Det är inte lätt för honom nu! <3 Här kommer ett axplock bilder från de senaste veckorna och på Fredag, då smäller det!!!!


                                                                    



                     



Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards