Alla inlägg den 7 april 2011

Av Therese Karlsson - 7 april 2011 07:21

Den filosofiska inläggen på denna blogg har lyst med sin frånvaro den sista veckan. Har kännt mig tom. Det har varit svårt att hitta ngn inspiration alls. Varit lite disträ. Jag har helt enkelt inte varit på humör för att, som vanligt, gå runt och just filosofera. Livet tar drastiska vändningar ibland. Vissa till det bättre och andra till det sämre. Denna vändning var deffenitivt till det sämre. Vissa änglar är man bara inte redo att släppa vidare och det här var en av dem. Jag har mest vandrat runt här hemma och försökt ta vara på tillfällena som bjudits mig ist. Alla fina och mysiga stunder med familjen bland annat! Jag har en riktig liten pussepelle och mys kille till son och jag älskar det! Hur fantastiskt är det inte att få vara med om allt som händer kring honom nu! Varje dag är det något nytt och morgon blir till kväll alldeles för fort. 


Några ljusglimtar och dock gnistrat till lite extra under dagarna som gått. Jag har ju haft en hel del roliga besök som i lördags tillexempel när några vänner hörde av sig och undrade om de fick komma ut och hälsa på oss på kvällen och bjuda oss på hemmagjord moussacka. Det var så mysigt och härligt. När vi lärde känna varandra så kom vi ganska snabbt fram till slutsatsen att om femton år kommer Hugo och hämtar upp deras fina dotter i epan och drar på ett strög. Denna kväll visade de små att det inte alls är omöjligt utan att det blir så. Lite felvänd turordning bara! Var det inte Hugo som skulle skjutsa Henne eller?!?!



 


Nästa glimt var ju så klart fikastunden i måndags. Fyra mammor och lika många bebisar träffades för att äta en super smarrig fika. Vilken cheesecake. Sedan blev det en promenad med barnvagnar och Faxe innan det var dags att åka hem igen. Tänk att hon är så snäll och låter vår andra lille kille få komma med fast han är lite piplarsson i början innan han lägger sig ner och vilar. Vi har ju inte kännt varandra så länge men trots det har hon ändå väldigt tidigt förståt hur viktigt det är för oss att Faxen har det bra. Det brukar nästan bli självklart att han skall med tror jag. Tack för att du finns och alltid bryr dej. Är det inte telefonsamtal så är det sms så fort det är ngt galet eller glatt! :-) Grattis till ert nya boende förresten :-)


 

      

 


     

 

       

Innan fikan passade jag på att utnyttja det vackra jag sett på mina morgonpromenader de sista dagarna. Jag passade på att fråga de som äger det vackra om jaginte kunde få ta några kort på Faxen där. Det känndes så himla vårigt och solen var ju på väg fram! Tänk vilka grannar jag har som låter mig hållas med mina tokerier. De är så snälla! 


Jag tror att dessa bilder får avsluta för idag! Nu skall jag ist krypa ner på golvet och pussa  och krama min son innan det är dags att gå ut och gå! Det känns i hela kroppen att det blir nog en fin dag idag, vinden till trots. Åh, måste lufta lite om en jätte häftig glimt sprakade stort och vackert i tisdags kväll. Det är ngt spännande på gång tror jag bestämt. Något stort och ärofyllt och jag blir så stolt redan nu! Vilka fantastiskt härliga människor det finns som man inte känner egentligen men som visar sig vara så bra och trevliga på alla sätt!! Ja, det där berättar jag mer om en annan dag. En dag när jag själv vet mer. Det kan ta ett tag. Kanske hela sommaren innan jag yppar ngt mer vi får se men lite press har det också lagt på mina axlar. Men det går ju an när det är just något så spännande som står på spel. Vi får se om det blir ngt av detta eller ej helt enkelt. Ja herregud, det är väldigt mycket som skall klaffa isf. Vi får se. Lär nog återkomma vid ett senare tillfälle isf!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards