Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Mitt lugn!

Av Therese Karlsson - 12 juli 2011 17:59

-”Hej! Du förstår, jag är bara här och hälsar på. Vanligtvis bor jag mitt i stan bland människor och trafik i en enda röra. Det här är lugnet.  Jag är bara här och hälsar på!”


Det är huset som hyras ut på granngården som nu har besök! Jag går förbi där med Faxe och Hugo och hoppas på att mitt lilla hjärta skall somna i vagnen under tiden vi promenerar! Nya tänder på g och det är lite krångligt och svårt för honom att komma till ro men visst är det nog som damen i grannhuset sade, Det här är lugnet! Egentligen är det ju precis det jag uppskattar mest med vårt boende för även om man kan tycka vad man vill om trafiken utanför vår gräsmatta så visst är det lugnt och skönt här hemma. Jag har alltid känt en känsla av välbehag när jag parkerar bilen efter en stressig och högljud dag på jobbet. Det är så skönt att komma hem! Samtidigt som det är lugnet jag älskar så är det också lätt att ta det för givet!


 

 

 



   

Jag smakar lite extra på det hon sade när jag fortsätter att gå grusvägen fram! Jag passerar ytterligare en vacker liten stuga dit ett par från Göteborg ”flyr” när det närmar sig helg. Även därifrån har vi hört ordet lugn ett antal gånger! Deras lilla fina hund kommer och möter oss men eftersom Hugo slagit igen sina blå får hundarna inte hälsa och leka idag utan jag fortsätter min promenad! Det är varmt ute, en riktigt härlig sommar eftermiddag där Blåklinten är så vacker mot, den än så länge rätt gröna, rågen! Ån som porlar fram under bron jag passerar. Det långa gräset i vägkanten susar så mysigt när vinden leker i det och eftersom jag inte har speciellt brottom så passar jag på att plocka ett och annat vilt växande hallon och smultron. Jag sluter mina ögon och njuter en stund av solen som värmer mitt ansikte. Jag önskar dock att jag hade haft någon annan kamera förutom den i min mobil med mig för att fånga min känsla. Klockan är strax efter fem på eftermiddagen och under den knappa kvart jag promenerat längst en asfaltsbelagd väg sett endast tre bilar och en cyklist! När jag är hemma igen och stänger till grinden om oss så är det återigen en känsla av välbehag! Faxe springer bort och hälsar på sin husse som står i garaget och och snickrar ihop ett nätfönster till Hugos rum. Sedan springer han och lägger sig i skuggan utanför hundgården och spanar. Bättre att ligga utanför än innuti den! ;-) Men nog är detta lugnet alltid och mitt hem är min oas, min källa till inre ro!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards