Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Sommaren lockar fram det bästa....

Av Therese Karlsson - 5 juli 2011 12:22

Ja, nu var det ett tag sedan sist! Sedan Hugo har börjat ta sig fram på egen hand så är det mer passande än någonsin! Borta är de dagar då han satt stilla vid sina leksaker och bara plockade i dem och lekte på egen hand! Nej, nu skall det hända ngt hela tiden och det är så sjukt häftigt att följa honom nu! Hur han ställer sig upp  mot soffor och möbler hur lätt som ingenting och tar sig från det ena rummet till det andra på nolltid. Favorit platseran just nu är groventren där alla skor står (ett mindre paradis, den där platsen) och hörnet på duschen där det står lite schampo flaskor och sådant! Det enda jag kan göra nu, förutom att aktivera hugo, är att damsuga för han tycker att det är så himla spännande med det där brummande åbäket att han följer efter mig från rum till rum. Jag vet precis vart han är och behöver inte vara orolig för att han skall hitta på bus någon annan stans! Dessutom var det ju så fint väder i förra veckan så då var vi mestt ute! Hugo älskar att bada och vill absolut inte gå upp or poolen! Plockar jag upp honom blir han jätte ledsen och liksom vill kasta sig ur min famn mot poolen igen! Ja nog vet han vad han vill den lille killen alltid!


 


 

Dessutom hann jag med två dagar på jobbet. Hela torsdagen och fredagen fördrev jag innomhus med mina fina arbetskamrater och alla härliga kunder! Det är just dessa jag saknar mest! Det är hur kul som helst att komma tillbaka lite då och då för att kramas och slänga lite käft! men en dag här och där räcker fortfarande till för när klockan närmar sig 19,00 och det är dags för mig att plocka ihop för dagen så värker det allt som tusan av hemlängtan i hjärtat! Hur roligt jag än har på jobbet och hur fort tiden än går så är det ju trots allt hem man vill i slutändan. Jag svänger upp bilen mot grinden när jag kommit hem och Faxen, som legat i skuggan under utemöblerna, kommer fort fram och studsar som en gummiboll medan svansen vevar fram och tillbaka av glädje att se mig! Jag pussar och klappar på honom och möts sedan av Andreas som bär på Hugo i famnen! Puss på Andreas och sedan lutar sig Hugo över mot mig och vill komma till min famn! En stor bamsekram och puss från honom och sedan släpper inte jag taget på en stund! Hur mysigt som helst! It sure is good to be home! :-)


 


Helgen som var innebar jordgubbensdag här i byn med partaj! Den här gången var det tjejförfest tillsammans med fem stycken toppenpinglor! En massa gott att dricka och äta tillsammans med skratt och djupa snack och så var det dags att åka hem! Hur roligt som helst och snacka om batterierna laddades upp under den här kvällen. 


 

Så igårkväll kom Andreas mamma över med Cola! De skulle stanna här över natt och vara hus/hund och barnvakt medan vi och två helt fantastiska vänner tog bilen ner till göteborg för att se Lotta på Liseberg! Efter en timme i bil med väldigt mycket skratt var vi framme och vi hann med både att äta mat och spela bort lite för mycket pengar på olika hjul. Men visst kom vi hem med en stjärnvinst, även om man kanske kan tycka att det blev en dyr kartong, innan det var dags att knö sig in i folkhavet framför scenen!


 


 


Ikväll kommer två andra underbara vänner och deras lilla kicka ut med thaimat!! Sommaren lockar fram det bästa ur allt och alla. Det är fullt upp hela tiden och jag älskar det! På återseende tillnästa gång! När det nu blir av för även denna vecka är helt fullbokad! Tillsist, några bilder på lite vovvebus mellan Donna och Faxen!

           

 
 
Ingen bild

Wheaten Barbro

7 juli 2011 23:45

Oj det var många äventyr du fick med i bloggen.
Härligt att läsa om lilla Hugo, snart sitter han väl på dammsugaren och åker med ;)
Inte illa att vinna kex choklad och så stor den var!!!!
Härliga bilder oxå på vovve bus.
Gävle hälsningar Babbsan & Neddus.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards