Alla inlägg under maj 2010

Av Therese Karlsson - 7 maj 2010 07:07

Jag måste berätta en söt liten historia från jobbet. Häromdagen när jag stod och plockade för fullt i pasta hyllan hörde jag en lite röst bakom mig som ropade HEEEEJEEE!!! jag vänder mig om och där står en liten kille på kanske 5 år och skrattar och ler tillsammans med sin mamma! :-) Jag har aldrig träffat honom tidigare.

Hej på dej, sade jag! Titta häääääär sade han och pekade stort på sin t-shirt.
Men oj, har du Batman på din tröja säger jag! Vilken tuff tröja, vad cooool du är!!! Den lille killen lyser upp ännu mer och frågar, bill du komma på mitt kalas??? Jag bor på......... du kan komma sedan!

Ojdå, tänker jag hur skall jag klara mig ur det här utan att göra denlille killen ledsen! Ja, säger jag och kan inte låta bli att skratta åt den lille killen, det kanske jag kan göra. Om jag hinner så att jag inte jobbar bara! För det kanske jag måste göra! Okej, sade han och vänder på klacken! Ser riktigt härligt nöjd ut och hanns mamma bara ler! Tänk det är inte varje dag som man blir bjuden på barnkalas, bara så där! Jag borde ha åkt. Tänk om jag hade fått korv och fiska fiskedamm. Så där som vi gjorde när vi var små....

Av Therese Karlsson - 5 maj 2010 13:45

Jaha, då var det bekräftat dessutom, här och nu även officiellt! Jag ÄR en TJOCKIIIIIS! :-) Här hemma har jag gått under det smeknamnet nu ett tag och så även på jobbet. Något som man tar med glädje just nu även om jag själv inte tyckte att jag har gått upp så speciellt mkt i vikt och fortfarande var ganska litet runt magen. MEN,,,,, jag var på MVC i dag för en rutin kontroll och nu har jag det svart på vitt, inskrivet i datorn och allt! FYRA KG UPP sedan sist för endast fyra stackars små veckor sedan! OJDÅ!! Det hade jag verkligen inte räknat med! Samanlagt sedan inskrivningsmötet när vi var i nionde veckan är det alltså nu 9 kg upp! Fast även om jag inte har något emot att öka i vikt just nu så kanske det inte är så roligt om jag fortsätter i samma takt med ett kg i veckan! Då rullar jag nog snart fram på mina morgonpromenader med Faxe! Stackars han som inte tyckar att det är allt för roligt att ut och gå med en matte med lite sämre ork och kondis mot förut. Tempot är kanske inte riiiiiktigt så högt längre. Kanske snart dags för en kompis till honom snart som han kan raceá runt i trädgården med ist:-) Alla tikkompisar häromkring har ju passat på att löpa för tillfället så det blir långt mellan vovvebesöken för tillfället! Dessutom måste jag ju hå lla mig någorlunda fit så jag orkar åka på villarosa återträffen i slutet av juli! Sjukt kul och dessutom sista gången säger de så det vill jag verkligen inte missa!



Det kanske heller inte är så konstigt om jag börjar känna av värk i benhinnor och brännande fötter! Jaja,, magen mådde bara bra, det lilla hjärtat slog som det skulle och alla värden såg bra ut så då mår jag super bra jag med och är sjukt lycklig!!! Dessutom mätte vi magen för första gången och där låg jag ett litet, litet snäpp över medelvärdet! Herregud! Jag är nog inte så liten som jag tror längre! :-)


Kanske det är dags att fundera lite på vad jag äter och hur jag äter det! Kanske lite mer sallad och kanske jag till och med borde äta gröt på morgonen som värdens bästa Ninni gör på jobbet varje dag. Fast jag tar nog äppelmos på min ist för banan. Någon måtta på nyttigheterna får det allt vara men jag tror att jag skall ta lite kostråd från henne!


Nu skall jag göra Faxe sällskap ute i det fina vädret och plantera ner lite nya plantor i jorden! Det skall bli lite mer av smultron och rabarber är det tänkt och snart drar bär/ rabarber säsongen igång igen! Då blir det till att göra saft, paj och rabarbersås till glassen i sommar! Om jag nu borde äta det förstås! :-) Får nog frysa ner en del så att jag kan mumsa på smulpaj hela vintern ist när det lilla pyret är ute! Är det inte så att man bränner en massa kalorier av trädgårdsarbete?! Hihi :-)

Av Therese Karlsson - 3 maj 2010 19:54

Tyst!!!! Vänta lite,,,, vad är det jag hör egentligen!?!?!
Ja just det, det var så det var!!!!!
Jag hör ju absolut ingenting! Det är alldeles tyst.
Det är nästan så jag vågar tro att Herr "Gnäll och skäll" är försvunnen för den här gången! Vågar nog till och med tro att jag nu skall få sova en hel natt!

Av Therese Karlsson - 2 maj 2010 16:30

Jag skymtar mina bara tår i de illrosa foppatofflorna och armarna är bara när det endast är axlarna som täcks av T- shirten. Jag sitter i solväggen och njuter! Faxe är nytrimmad och har för stunden låtit bli att "hänga" vid vägkanten och skälla och gnälla och jagar ist småfåglarna som landat i trädgården! Det doftar av nyslaget gräs och av pajen som står i ugnen! Life is good!

Av Therese Karlsson - 1 maj 2010 10:41

Vad är det som får en människa att stjäla?! Vad är det som får denna människa att sjunka så lågt att man tar något som inte går att räknas till sitt eget? Varför kan man inte se skillnad på mitt och ditt och låtta ditt vara ifred! Är det sjukdom som driver en människa att begå en sådan felaktig hanslig eller kanske ekonomin? För vissa är det nog spänningen som lockar. Men är det då värt det?! många kommer undan med det och kan fortsätta. Länge! Andra åker fast och får sitt straff. Men lång ifrån alla får det de förtjänar! Vissa klarar sig alltid och fortsätter i flera år! Skamligt och framför allt inte rättvist! Vad ger tjuven rätt till att ta en massa saker som någon annan har fått kämpa för att kunna skaffa sig och vem ger någon rätt att gå in i en butik och snatta varor+ Stora eller små summor spelar ingen roll och det värst aär nog när små bran gör det! Kanske det är någon sorts grupptryck som driver de små eller också bara viljan att vilja ha! Men om man inte kan betala för ngt så får man också vänta tills man sparat ihop tillrökligt med pengar för att köpa det för inte är det en fräck handling direkt!
Man är inte cool för att man gör något olagligt! Då har man skaffat sig fel vänner!

Men om en vuxen då stoppar på sig varor som som denne inte har tänkt betala för. Då undrar jag hur man tänkte då och hoppas att denne någon inte är förebild för någon liten där hemma! Till någon som ser upp till denne och tycker att mamma eller pappa är cool!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards