Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Therese Karlsson - 4 mars 2013 19:16

En varm och aningens för lång dusch på kvällskvisten. Egentid med kvalitet! Ett sätt att rensa tankarna något. Hugo börjar förstå att det är ngt på gång framöver. han tittar på min mage och säger att den är stor. Jag försöker förklara varför och han säger att det är bebisar däri. Han förstår, sådär, på en 2,5 årings vis.

V A B är inget mer än precis det som det betyder. Vård Av Barn! Att säga att man myser ner sig i soffan med en snuvig och febrig Hugo är, för mig, inget annat än ett sätt att försöka glamifiera något väldigt oglamoröst. En känslomässig berg och dalbana! Snuvig näsa, trött kille med hosta är egentligen ganska långt från mys. Visst gillar jag att vara hemma med min familj men kanske helst när vi alla är friska och kan njuta av varandras sällskap. Det vackra vädret har vi nog mest tittat på genom fönstret dessa dagar och att ha oss två hemma sammtidigt med, av olika anledningar, humörsvängningar kanske inte är den bästa kombinationen alla gånger. Men visst myser vi också, och busar lite ibland och leker och.... Visst älskar jag att vara hemma, jag älskar ju Hugo!

Idag passade vi faktiskt på att gå ut lite. Vi traskade över vägen och in i skogen. Hugo hade en liten hink i handen. Han ville titta efter svamp! <3 Gullungen min <3 Vi kom hem med lite kottar ist innan det var dags att gå in igen. Han är nära frisk nu men imorgon tar jag och mitt känslosamma hjärta lite "semester" och åker till jobbet. Hugo får ist mysa med sin fantastiska pappa. Förmodligen, till och med troligtvis, kommer jag toklängta efter dem allihop hela dagen och önska att det var jag som satt i soffan och torkade snuvig näsa ist! 

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards