Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

Spadag i Lundsbrunn!

Av Therese Karlsson - 1 juni 2012 20:22

Även denna morgon bestämde sig Hugo för att gå upp i ottan och det var verkligen lika bra det! Efter frukosten var det dags att ge Faxe den dusch han så väl behövde sedan var det bara att hoppas att han skulle hinna torka i tid! Det blev på det berömda håret men det gick ändå! Så, in i bilen och iväg till Lundsbrunn! Ibland blir man bara så där lite extra glad. Det finns folk som helt sonika bara bryr sig! Åsa Lundell ,på  kennel  Go for it, är en av dem och jag är sjukt tacksam för all hjälp jag har fått! Det var verkligen dags att någon annan än mig satte saxen i hans gyllene lockar. Det var dags för ett proffs! En liten stunds bilåkning i ett regnoväder jämställt med än ett vattenfall lugnar det så ner sig igen i samma stund som jag rullar in i det lilla samhället. I slutet av uppfarten står ett vackert trähus och framför dörren står en leendes Åsa! Vi kunde sannerligen behöva ett leende eller två för att väga upp det ruggiga vädret! Snabbt drar vi oss inomhus i värmen ist och låter kylan stanna kvar på andra sidan dörren!


Det är hit jag har tagit Faxen för att bli fin! Han behöver en tillfixning som mina egna kunskaper inte riktigt klarar av så här långt och snart är det utställning!  För att jag skall kunna åka dit med rak rygg så behövdes en handpåläggning. Denna gången lånade jag Åsas magiska fingrar och vips så var Faxe som förbytt! Klippa lite här och lämna lite där, långt där, kort här och……  Det där med klippningen är en kost som är väldigt svår att bemästra! Likt en konstnär som målar en tavla skulpteras nu en ny Faxe fram. Sedan är det bara att hoppas att de ställen som är lite korta hinner växa på sig lite mer på en månad. Det blir tight, men det kommer att bli bra!!! J Jag är helt övertygad och har nu de bästa förutsättningarna som jag kan önska; Jag har den perfekta handlern i Kristina Josefsson och han är klippt av ett proffs!


Innan vi åkte hem igen fick jag även chansen att spana in hennes egna magnefika hundar.  Dessa pärlor var inte svåra att tycka om!  Den mycket stilige irländaren Danny, som med sina pigga ögon mer än gärna mötte mig med en puss. Sedan var han tillräckligt cool för att låta lilla Jänta krypa upp i min famn fast att han tyckte att jag luktade så spännande.  Även Jänta strålade i en fantastisk irländskpäls med vackra lockar som var värdiga den lilla prinsessa hon är. För att inte tala om de blixtrande, mörka ögonen och det vackra lilla huvud som jag knappt han beskåda innan hon hade borrat in det under min arm. Där kunde jag lätt ha stannat kvar och gosat in mig en hel dag om jag så bara hade kunnat….. Meeen, klockan går fort när man har roligt och som vanligt när timmar blir till minuter som blir till sekunder så blir det brottom och vi vände hemåt igen! Jag och min snyggisvovve. En klippning till skall vi hinna med innan dagen D och jag inser att jag nog inte själv skall hålla i saxen då! Tack Åsa för att du gjorde honom så fin idag! 



FÖRE


   


EFTER



FÖRE



EFTER


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards