Alla inlägg den 3 december 2014

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är de faktiskt alla tre. Jag kan se på Hugo ibland och inte förstå att den store killen är min lille skrutt. Vad hände där?! Att han har blivit så stor är ju faktiskt ganska märkligt med tanke på att jag själv inte blivit en minut äldre sedan han kom ut. Tja, drömma kan man ju allt! ;-)

Nu börjar de bli stora Och man borde verkligen försöka ta vara på tiden lite mer. Det är lättare att säga "man" istället för "jag". Det blir inte riktigt lika personligt då. Kanske ett försök att döva ett dåligt samvete lite. Ja vad vet jag. Det jag vet är att snart kommer de hem med en snus under läppen, en cigg i andra handenkonstiga smycken på fel ställen, klädda i någon konstig skinjacka med ännu märkligare pins med små budskap på. Inte vill de mysa i soffan med mamma då. Visst borde man njuta mer av det faktum att min lilla tös hellre har ett pistolhölster runt höften och en bil i handen ist för vackra hårband och dockor medan grabbarna gärna trär varsitt rött hårband med rosor och rosetter över sitt hår. Dessutom är de supermalliga över hur fina de är. Vad hände där kan man undra?! ;-) Visst är det bilar och traktorer som gäller annars även för dem. Jag har starka funderingar på att maila tomten (eller har han Facebook kanske ;-) )
och berätta att han kan lämna den där dockan, som Felicia ska få, hemma för den kommer säkerligen bli liggandes i en låda tillsammans med de övriga tre och damma igen.

Nja, nytt nyårslöfte får nog bli att njuta och ta vara på varandra och på tiden vi har tillsammans men nu, nu kallar sängen. Tidigt uppe, sent i säng!! Man skulle nästan kunna tro att jag är scout och lever efter deras 'motto "men det där var en evighet sedan. Ja i något som känns som ett annat liv. Nej, inte scout, bara en arbetande småbarnsförälder som gärna vill tro att det finns hopp.......

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards